יום חמישי, 25 בפברואר 2010

מה עדיף בית מלון או קמפינג?

אין כמו בילוי משפחתי, הארוחה המשותפת והדברים הקטנים הם אלה ההופכים כל חופשה משפחתית לחוויה בלתי נשכחת. ארצנו הקטנה התברכה בשפע של אוצרות טבע, שמורות טבע וגנים לאומיים. בעקבות אתרי הטבע קמו אתרי קמפינג, התורמים רבות להנאה המשפחתית.
אתרי קמפינג נועדו בעצם כאתרי לינת שטח מוגדרים. אתרי קמפינג הם אתרים בהם ניתן להקים אוהלים וליהנות מ לינת שטח בחיק הטבע. כיום ישנם עשרות אתרי קמפינג שהוקמו ברחבי הארץ על ידי רשות הטבע והגנים בשיתוף עם קק?ל. אתרים מוסדרים של לינת שטח, בהם ניתן לפרוש ציוד קמפינג, לבשל ארוחות שטח וליהנות מהשירותים החיוניים שמציע החניון.
אתרי קמפינג מצוידים בפינות מנגל, ספסלי עץ לפיקניקים ועוד.
ישנם אתרים של קמפינג הדואגים לניקיון מסודר, שמירה ואבטחה במידת הצורך ונקודות חשמל, ומסבסדים זאת על ידי בקשת תשלום בכניסה. קמפינג היא דרך ידוע לטיולי שטח הכוללים לינת שטח. כמובן שגם מדובר בפתרון הלינה הזול ביותר.
אתרי קמפינג ממוקמים בשומות טבע, או בסמוך אליהם.והדבר החשוב ביותר באתרי קמפינג אחרי שמירה על חיי אדם – הוא כמובן שמירה על הניקיון. אתרי קמפינג רבים מכשירים איזורים לקומזיצים ומנגלים אך זאת כמובן עם הקפדה על כללי בטיחות. רשות הטבע וקק?ל דואגים לרווחת המטיילים ועושים כל שביכולתם לשמור על הניקיון ועל הגישה לאתרי קמפינג ולינת שטח, אנא עזרו להם לשמור על הטבע של כולנו, אל תלכלכו. פחי זבל רבים מפוזרים באתרי קמפינג על מנת לעזור לנו להמשיך ולשמור על הניקיון.
לינת שטח באוהלים, או לינה במלון??
לפני כשבועיים הפקדנו אני ואשתי את 2 בנותינו אצל ההורים, ויצאנו למלון בטיילת תל אביב. האמת.. אנחנו ממש לא חובבי מלונות, אנחנו תושבי הגולן, תנו לנו אוהל, מנגל, שטח קמפינג – ואנחנו בעננים. החלטתי לאחר שהותי במלון לרשום את ההבדלים בין אירוח במלון לבין לינת שטח:

- הסביבה -
מלונות ממוקמים בדרך כלל במרכזי ערים, סמוך לים או אתרי נופש ופנאי. במהלך השבת מאוד ?נהננו? מרעשי הבאסים של המסעדות מתחת המלון, וממוזיקת ההרקדה שהיתה בטיילת. את מיקום המלון קשה לקבוע, אך לינת שטח – אתם קובעים את מיקום האוהל. ברוב הפעמים קמפינג ייבחר באיזור רחוק מאיזורים הומים. סביבת המלון היא כמובן סביבה רועשת של כבישים, בניינים, זיהום, אנשים ועוד. סביבת קמפינג היא כמובן בטבע – רגועה ושלווה. היתרונות במלון היו כמובן הקרבה לים ולמרכזי בילוי – מסעדות וכדו?. אך קרבה לים ניתן למצוא גם בשטחי קמפינג.

- החדר -
חדר במלון הוא בעצם חדר קטן מאד עם מיטה זוגית מקלחת ושירותים. לפעמים אף יותר קטן מחדר בבית. בצמוד לחדר ישנם חדרים נוספים ולא תמיד שורר שקט בקומה. לינת שטח מאופיינת בפרטיות בהתבודדות, שטחי קמפינג מוסדרים יוצרים שטחי הפרדה בין מתחמי אוהלים. נכון, ישנם חסרונות מאד משמעותיים – לא ניתן לקבוע בלינת שטח את תנאי מזג האוויר, לינת שטח כמובן שאינה כוללת שירותים ומקלחות בחדר.

- ארוחות -
בבית מלון מוגשות ארוחות גורמה כיד המלך, או בשפתינו- אכול כפי יכולתך. קמפינג מאופיין בדרך כלל בקומזיץ עם הכנת בשר על המנגל. בחדר אוכל במלון לא צריך להמתין בכדי שהאוכל יהיה מוכן, פשוט מגיעים לפי השעות שנקבעו והכל מוכן. ב לינה באוהלים – עלינו להכין לעצמנו את האוכל. יתרון טוב בארוחות ב לינת שטח הוא שאתה אוכל מתי שאתה רוצה. במלון רציתי לאכול משהו ופשוט לא היה מה! צריך לחכות עד שעת האוכל ואם אתה רוצה סנדוויץ? בבר עליך לקחת משכנתא

אין תגובות: