יום שישי, 1 בינואר 2010

לינת שטח - חוויה לכל המשפחה

אל תיכנעו לרוחות ולגשמים, לקור ואף לשלגים. אל תנאיו עצמכם ממימוש התכנית – לצאת לשטח ואף ללון בו, אם כי לא בהכרח תחת כיפת השמים. קמפינג עם לינת שטח מאפשר לכם לטייל וליהנות לא רק במשך יום אחד – כיף או גיבוש או סתם יום נישואין או הולדת – אלא לשהות בחיק הטבע הצפוני ימים אחדים. לינת שטח היא פתרון מצוין למיטיבי-לכת המבקשים מקום להניח בוא את הראש ואף להתגבש יחדיו כצוות-הווי קטן, המבצע משימה אתגרית – באופניים, ברגל, בג'יפים או אף על סוסים.

לינת שטח היא הזיכרון הרחוק, המתוק, של חניכי תנועות הנוער בטיולים השנתיים, התנועתיים, כאשר הלילות היו יפים ומלאי שירים, לילות של "היו לילות", תחת כיפת השמיים, בתוך שקי שינה שרבים מאתנו זוכרים שעשינו בהם, בנים-בנות, דברים מתוקים חוץ מאשר לישון...

לינת שטח היא פתרון זול למי שחבל להם להוציא כסף רב על לינה וארוחת בוקר. במתחמי הקמפינג השונים ניתן לישון באוהלים אטומים למים ולרוח, מחוממים בחורף ואפשר גם להכין ארוחות ממוצרים שמביאים מהבית. כאשר המטרה מקדשת את האמצעי וכאשר הלינה אינה חלק מהותי מהחוויה של הטיול ( אף שהיא אינה סותרת אותו ובהחלט עשויה להיות חווייתית כשלעצמה) – לינת שטח היא חלופה מצוינת לסיים בה יום של טיול, לעבור בה את הלילה ולהשכים ליום נוסף של טיול והנאה.

לינת שטח בחניונים שהוכשרו במיוחד על ידי רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים ומתחמים המיועדים אף הם ללינת שטח, שהוכשרו על-ידי יזמים פרטיים מוצעים למבקשים ללשון לא בבתי מלון ומוותרים אף על לינה בצימרים. לינת שטח לקבוצת תיתכן בתוך אוהלים בדואים גדולים.

כאשר מתכננים שהיית-לילה במתחם קמפינג חשוב לברר האם המקום ערוך להכיל את מספר האנשים המתכננים ללון בו. אף שבחניוני-לילה רבים ישמחו לארח אתכם ( במיוחד אלה שהלינה בהם כרוכה בתשלום....) גם אם לא תיאמתם את בואכם מבעוד מועד, רצוי להזמין מקום בתאריך נקוב ולוודא שיישמר לכם מקום ללון בו.

אין תגובות: