יום שני, 20 ביולי 2009

חופשה בצפון

לפני שאתם אורזים ויוצאים לצפון, הנה כמה עובדות על פעילויות שניתן לעשות:
צפון הארץ שופעת אתרי טבע ואטרקציות, חלקן פעילות כל השנה, רובן בתשלום. איך באמת מתכננים חופשה בצפון של מספר ימים? איך ניתן להכיל את כל הפעילויות במספר בודד של ימים?
ניתן לחלק את החופשה לימים על ידי נושאים, או לחלק כל יום לפי נושא - כך למשל משפחה שאוהבת מסלולי הליכה ופעילות אתגרית, יכולה להתחיל את הבוקר עם טיולי טרקטורונים להמשיך לתחילת מסלול הליכה ולאכול ארוחת צהריים בשטח, לפני היציאה לטיול.
פעילויות כגון טיולי טרקטורונים, סוסים וכדו', הפכו להיות פעילויות אתגריות לחובבי אטרקציות ופחות לחובבי המסלולים הרגליים. מחנים את הרכב בחניית האתר, עולים על הטרקטורון, מטיילים ונהנים וחוזרים לרכב. כל זה ללא מאמץ פיזי קשה במיוחד.

צימרים ואתרי לינה אחרים מכירים בדרך כלל את רוב האטרקציות סביבן ויודעים לנתב את האורח ולבנות לו מסלול שיתאים לו. ישנם "טיולי תיירים" המתאימים למבוגרים שאינם חפצים בטיולי שטח ופעילויות. לא תמצאו שם טיולי טרקטורונים או ג'יפים, ובטח שלא צניחה חופשית, אלא מוזיאונים, ארכיאולוגיה, קצת היסטוריה וכדו'.

אטרקציות לילדים - בעונות הקיץ רצוי לתאם אטרקציות לילדים מספיק זמן מראש. שימו לב שלא כל האטרקציות מתאימות לילדים צריך לבדוק גם כל אטרקציה בנפרד. כך למשל ישנן חברות של טיולי טרקטורונים המצוידות ברכבי ריינג'ר, רכבי ריינג'ר מאפשרים נסיעת מספר נוסעים הכוללים גם ילדים.

קטיף עצמי - תופעת הקטיף העצמי התפתחה בעשר השנים האחרונות. הראשונים היו קטיף עצמי שעל. אנשים מעוניינים לחזור לפעם, לחוש את הטבע ולקטוף בעצמם את הפירות. אתרי קטיף עצמי מציעים בדרך כלל חוויות אחרות על מנת למלא ביקושים אחרים כשאין מדובר בעונת פירות היער. כך למשל קטיף עצמי שעל מציע אתר קמפינג, קטיף עצמי רוח דרומית מציע טיולי טרקטורונים ועוד.

רמת הגולן והגליל מציעים פסטיבלים, כגון פסטיבל הכלייזמרים בצפת, פסטיבל עין גב, פסטיבל העמק ועוד. מטרת הפסטיבלים היא להביא כמות גדולה של אנשים לרצף אירועים והופעות. הפסטיבלים מסייעים לתיירות באיזור - תפוסת לינה בצימרים ובאתרי האירוח, מסעדות, רכשית שירותים שונים ועוד.

אם הגעתם עד כאן אז...
תודה על ההתעניינות!
ניפגש בפוסט הבא.

אין תגובות: