יום רביעי, 15 ביולי 2009

שיווק טיולי טרקטורונים

במקביל לעסקי האינטרנט, פתחתי בחודשים האחרונים עסק נוסף העוסק במתן שירותי יעוץ, שיווק ופרסום.
מאחר והתחום העיקרי שלי וההשכלה האקדמאית הינם בתחום התיירות, טבעי הוא שאעסוק בעיקר בשיווק תיירות.

במסגרת סדרת מאמרים העוסקים בשיווק אטרקציות ותיירות, אני מקווה להעביר מידע חיוני אשר יסייע ליזמי תיירות בתחום השיווק.

טיפ ראשון - שיטת שיווק לסוכנים ולארגונים:

כיום קשה מאד לתפוס את תשומת ליבו של מקבל ההחלטות בארגוני תיירות וארגוני עובדים. צריך לפנות לאדם הקטן במערכת. מנהל החברה, מנכ"ל ואף בעלים אינו עומד אישית מול לקוחותיו ולכן עדיף לדבר עם העובד הפשוט.
בסוכניות תיירות צריך לתפוס את תשומת ליבו של הסוכן בדלפק.
אם הייתם פעם בסוכנות גדולה, אתם ודאי יודעים שהסיכוי שמישהו יראה שנכנסתם קלוש. הסוכנים נמדדים לפי סגירת עסקאות ולכן זמנם חשוב מאד. הם לא יפנו את זמנם וישבו רגל על רגל בשביל להקשיב לכם, לכן יש צורך באיזה גימיק שיתפוס את הקשבתם.
אני אדגים זאת על טיולי טרקטורונים - בעל העסק מגיע לסוכנות עם הג'ינס חולצת החברה והכובע, ממש בגדי עבודה.
מניח על שולחנותיהם של הסוכנים דגם טרקטורון קטן עליו כתוב שם החברה. הסוכן מגלה התעניינות ומוכן להקשיב ל"איש המוזר" הזה שהניח טרקטורון על שולחנו.
גם אם הוא יקשיב וגם אם לא, הוא לא ימהר לשלוח את לקוחותיו לטיולי טרקטורונים. אבל בפעם הראשונה שהוא לא ימצא מה לעשות עם קבוצה מסוימת (בעקבות תקציב, זמינות, מיקום או כל דבר אחר) הוא יסתכל על השולחן ויראה את הטרקטורון הקטן (או מחזיק עטים או מה שזה לא יהיה) ומספר הטלפון של החברה ישר יקפוץ לו.
אם החוויה תגרור תגובות חיוביות - הוא יתחיל לשלוח קבוצות באופן קבוע.

אין תגובות: