יום שני, 18 במאי 2009

טיולי ג'יפים יפים בטבע

נראה לי שלא כתבתי מספיק על טיולי ג'יפים. כתבתי כמעט על הכל - אטרקציות בצפון, טיולי סוסים, טרקטורונים, אבל את התחום של טיולי ג'יפים די הזנחתי.
ג'יפים הם אטרקציה המתאימה לכל המשפחה ולכל גיל, בניגוד לשאר אטרקציות בצפון המצריכות רישיון או גיל, טיולי ג'יפים יכולים להתאים אפילו לתינוק היושב בכיסא בטיחות. את הטיול ניתן להתאים לנוסעים בג'יפ. כך למשל תינוקות ומבוגרים יעשו טיול עדין שאינו דורש טלטול של הרכב. גם תוך כדי הנסיעה ניתן לשנות נתיבים על מנת שלא להגיע למצב שהנסיעה תגרום לאי נוחות לנוסעים בה, הרי אחרי הכל הנסיעה הינה אטרקציה שצריכה להיזכר טוב.
טיולי ג'יפים ניתן לעשות גם בכלי אחד בודד או בקבוצה. חברות וטיולי משפחות נהנים לעשות טיולי ג'יפים מכיוון וכאשר יש מספר ג'יפים המורל גבוה והטיול נעשה יותר מהנה.
רוני הילמן, הבעלים של קסם הטבע - טיולי ג'יפים בגולן ובכנרת במקצועו הוא גם צלם. מדריכי טיולי ג'יפים משתדלים להוסיף לטיול קצת עניין ותכנים, רוני בעקבות צילומי לילה של בעלי חיים יודע בדיוק היכן מסתתרים בעלי חיים שלא רואים כל יום. הוא מוסיף לטיול קצת הסבר על חיות הבר ונוהג קחת אותם לתצפית.
ספארי לילה - טיולי ג'יפים בלילה, כדאי לעשות למי שכבר עשה טיולי ג'יפים ביום. היופי בטיולים בלילה הוא שמטרת הטיול היא יותר תצפית על חיות לילה, מאשר ההנאה מהטיול עצמו.
רוב הג'יפאים מנוסים ב טיולי ג'יפים בלילה.
רצוי להזמין את הטיולים בהתאמה בין איזורי הארץ ועונות השנה, כך למשל בעונת החורף כדאי לסוע לנחלי הגולן, ובקיץ ניתן לעשות טיולים מרהיבים בנופים המדבריים של הרי אילת והרי יהודה.

אין תגובות: