יום ראשון, 3 במאי 2009

סיור מסעדות בצפון

כשלמדתי תיירות עשינו מה שנקרא סיור מסעדות בצפון. סיור זה נועד על מנת להכיר את שיטות העבודה השונות במסעדות, להכיר מטבחים ותפעול כוח אדם בתחום המסעדנות. את הסיור של מסעדות בצפון התחלנו באיזור טבריה. יצאנו מהמכללה והגענו לטבריה. בטבריה ניתן להתרשם כמעט מכל הסוגים של מסעדות בצפון. מסעדות חלביות, מסעדות בשריות, בתי קפה, פאבים, פיצריות ועוד. עברנו במלון הולידיי אין שם ראינו איך עובד מטבח כפס יצור, כל מבנה המטבח בנוי ממש כמו סרט נע, הקשות נכנסים מהכניסה האחרוית, עוברים שטיפה, קירור, חיתוך וכן הלאה, כאשר יש מחלקה מוגדרת לכל תחום.
המשכנו את הסיור לעוד מסעדות בצפון - נסענו להתרשם ממסעדות גורמה, רוברג וגיליס בשרים. שם ראינו מה זה באמת בשר, ואיכות הבישול של אותם שפים מוכרים. אין הרבה מסעדות בצפון המתמחות בחיתוך בשר, בצלייה ובישון בשר. המשכנו למסעדות חלביות וצמחוניות.
כך למשל אחת מבין מסעדות בצפון, ואולי היחידה המוגדרת כצמחונית היא כמובן - סטפס, מסעדה באמירים. הישוב אמירים בכלל הינו ישוב צמחוני.
מסעדות בצפון כשרות ברובן, מכיוון ואוכלוסייה גדולה של דתיים גרה בצפון, ובעקבות עונות התיירות המושכות הרבה מהמגזר הדתי.
סיור מסעדות בצפון נשמע טוב ויותר מזה - טעים, אך באמת יצא לנו ללמוד משהו טוב מכל הסיפור הזה. כל מסעדה אמנם מתנהגת דומה, אך לכל אחת יש את השיטות שלה לניהול המטבח והצוות, המיוחדות שלה במנות ועוד.
אחרי שסיימנו את הסיור ביקשנו מהמרצה שלא יעשה לנו סיור של מסעדות בצפון, זה טוב אך לא מספיק. אנחנו רוצים סיור מסעדות בלאס וגאס - שם יש הרבה מה ללמוד.

אין תגובות: