יום ראשון, 14 במרץ 2010

ימי גיבוש

מטרתם של ימי גיבוש מובעת בשמם. אכן כי כן ימי גיבוש נועדו לגיבוש ארגונים או חלקים מהם – חברתיים או עסקיים. קיימות מתכונות שונות להתגבשות אנשים: ייחוד יום מלא, כייפי וחווייתי, המשלב את המהנה עם המועיל, שבו מתנסים המשתתפים בפעילויות חברתיות שונות, לרבות ספורט או ספורט אתגרי, עם הרצאות, סדנאות, ארוחות שטח, נסיעות וטיולי שטח – הוא מתכונת רווחת במקומותינו.

העומדים בראשי ארגונים, לרבות מנכ"לי חברות, הכירו זה מכבר בחשיבות קיומו של פסק זמן וייחודו כזמן איכות, שבו מתאפשרת מסגרת לקיומם של יחסים בלתי פורמאליים, המבטלים, הלכה למעשה, את המדרג הקשיח שעל-פיו בנויה החברה. ביום הגיבוש – או בימים אחדים שלו - אין בכירים ואין זוטרים. הכול שווים. ההירארכיה מתבטלת,המחיצות מוסרות. החוויה הקולקטיבית, החושפת את המשתתפים, לאותם גירויים, לאותן פעילויות, יוצרת בתוך זמן קצר מכנה אנושי משותף.

ימי גיבוש
שכוללים לינת שטח או, לחלופין, לינה בצימרים, תורמים אף הם ללכידותה של הקבוצה ולגיבושה. כאשר, לדוגמה, מכינים ארוחה, כולם לוקחים חלק בהכנות – לפניה ושותפים לחיסולה לאחריה. גם פעילות פשוטה, טבעית ויום-יומית לכאורה, תורמת להוויה של הקבוצה בעת תהליך גיבושה ומעצימה את חוויית ההתגבשות.

מתחמי קמפינג מהווים בחירה טבעית עבור קבוצות הבוחרות לקיים בהן ימי גיבוש. השטח גדול ומרווח. התשתית מסודרת. הבילוי פשוט והעלות נמוכה-ביחס. אפשר להסתובב בלבוש קל, בלתי פורמאלי, אין הכרח להקפיד על שקט מוחלט בין שתיים לארבע אחר הצהריים.

עובדי חברות שונות שחוו ימי גיבוש מעידים על תרומתם העצומה לשיפור האווירה החברתית במקום העבודה. עובדים אשר מעמדם הקבוע, הידוע, בחברה אינו מאפשר להם קיום מגע שוטף עם זולתם, לא אחת אף לא עם עמיתיהם, עושים זאת בחופשיות רבה במסגרת ימי הגיבוש, המעניקים להם לגיטימציה מלאה להרגיש עצמם שווים לכול.

לא בכדי יש לא רק דמיון בין המושגים ימי כיף ובין ימי גיבוש, אלא זהות ואף חפיפה. יום כיף כפשוטו עשוי לתרום תרומה חשובה לגיבוש המכייפים ויום גיבוש עבורם הוא יום של כיף. תבלו, חברות וחברים!!!

אין תגובות: