יום שני, 8 במרץ 2010

שטח רבותי! לינת שטח

אף שרבים מאתנו יעדיפו – כמשוער – ללון בבית מלון או בצימר, יש מי שעבורם טיול אינו ראוי לשמו אם הוא אינו מסתיים בחוץ, בטבע – אם הוא אינו כולל לינת שטח. ההולכים בשביל ישראל הוא מקיימים מסע מחוף אל חוף, החוצים את הארץ לאורכה, מדן ועד אילת או הרוכבים על אופניהם ועושים בחוץ לילות כימים זקוקים, כמובן, למקום המותאם לינת שטח. בין אם על-מנת לחסוך בעלויות ובין אם כדי להעשיר את החוויה ולהעצימה – לינת שטח היא אופציה טובה ועבור לא מעטי אנשים – רצויה ומועדפת. אתרי קמפינג שונים מציעים כיום אפשרויות רבות ללינה. אם בשטח פתוח לחלוטין בקרבת צימרים ואורחנים ואם בתוך מטעים ובוסתנים מוקצה מקום ללנים לינת שטח.
לינת שטח אפשרית במקומות, אשר עם הזמן חלק מהאפיון שלהם הוא כמקומות המיועדים ומוכשרים במיוחד לצורך לינת שטח. יש לינת שטח בתוך שמורות טבע או בחניונים שונים. מקומות מפותחים הם כאלה שיש בהם תאורה ושירותים ואף מזנון שבו אפשר לרכוש מוצרים שונים.
עבור מי שנהנים לבלות בפיקניק – לינת שטח מתחת לשמים הפתוחים היא חוויה כשלעצמה. די להם באוהל דק או, בהעדרו, אף בשק שינה. העייפות הטובה שמשתלטת עליהם בסופו של יום שבו הלכו או רכבו על אופניים או בילו באופן אחר מרדימה אותם במהירות. אחת היא להם, לתשושים ולעייפים-עד-שינה, היכן הם מניחים את הראש, ובלבד שמחר, אולי עוד לפני זריחת השמש, יתעוררו ליום חדש של חוויות ואתגרים.
לינת שטח אינה כרוכה על-פי-רוב בתשלום כל שהוא. היא מעשירה את החוויה. יש מי שלילות הקיץ החמים הם, עבורם, שם נרדף ללינה בחוץ, לינת שטח. יש מי שלא נזקקים לסיבה, קל חומר לתירוץ, כדי ללון בחוץ. לינת שטח היא עבורם הלינה האולטימטיבית.

אין תגובות: