יום שני, 16 בפברואר 2009

טיולי סוסים | טיולי סוסים בגולן | טיולי סוסים בצפון

כבר כתבתי מספר רשומות ומאמרים בנושא טיולי סוסים, בעיקר על חוות רמות (רודיאו רמות) ועל חוות על הסוס במושב נוב.
היום הסתובבתי במספר צימרים ושוחחתי עם בעלי הצימרים על המצב במשק. הבנתי שלא ניתן להסיק על מצב גורף לכל אתרי האירוח ואין זה בהכרח קשור לפרסום, מיתוג או גורם אחר. במהלך רשומה זו אפרט את הקשר בין נושא הצימרים לכותרת הרשומה - טיולי סוסים טיולי סוסים בגולן.
היום שוחחתי עם 4 בעלי צימרים, כאשר כל אחד תיאר את התקופה שונה. מפעיל אחד טען שיש לו עומס עבודה החודש, אחד טען שאפילו פניות לבירור אין לו, והשניים האחרים אמרו שחלש מאד ובד"כ הם מצליחים למלא רק צימר אחד וגם זה בסופ"ש ורק ללילה אחד.
חוות על הסוס בנוב מספקת טיולי סוסים באזור נחל אל-על והיה לי מאד חשוב לבדוק איך הם "שורדים" את התקופה.
ובכן להלן הממצאים - חוות סוסים פעילות בעיקר בעונת הקיץ כאשר הדרישה עצומה לרכיבת סוסים, ואף לא מצליחים לתת מענה לכל הביקושים. בשאר עונות השנה, מאחר ואין כמעט מטיילים, למעט שבתות בהן מזג האויר נוח - מפנות חוות הסוסים את החווה לטובת קורסים וחוגי רכיבה על סוסים. הקורסים בחוות רמות גם מיועדים להוצאת רישיון למדריכי קורסי רכיבה.
רכיבה טיפולית מועברת על ידי אורי פלג חוות רמות, ואיתמר נוקד חוות על הסוס בנוב.
טיולי סוסים ראוי וכדאי להזכיר אינם יכולים לצאת ביום גשום, אך המצב האידיאלי הוא כאשר את טיול הסוסים עושים כשהכל ירוק מסביב והנחלים זורמים. עונת הרכיבה היפה ביותר לדעתי הינה מיד לאחר הגשם ועם צאת השמש, בסביבות פסח.
חוות רמות בהנהלת אורי פלג ממוקמת על גבעה מעל הישוב התיירותי רמות, משקיפה על הכנרת וכך גם טיולי הסוסים הנעשים אל מול הנוף הכנרת, וישנם מסלולים המגיעים קרוב לשפת הכינרת.
חוות על הסוס בנוב מעבירה את טיולי הרכיבה סמוך למצוק נחל אל-על, חוויה מדהימה, נוף ירוק ואויר הגולן.