יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

הקשר בין קמפינג לשריפות?

קמפינג

השריפה העצומה שאירעה בשלהי 2010 ביערות הכרמל, שריפה שגרמה לאבדן חיים, שרפה יישובים, הרסה בתים של אנשים וכילתה עשרות אלפי דונמים, המחישה עד כמה אכזר ומתעתע יכול הטבע להיות. עד כמה האש היא הקטלנית שבאיתניו. עכשיו הטבע זקוק לזמן כדי להתחדש, להצמיח עצים ותקוות, להוריק ולהתחדש. דווקא בתקופה שבה אנשים חשים חסרי אונים נוכח תעצומות ההרס של הטבע, חשוב להדגיש גם את הפנים האחרות שלו, את היותו חיק טבע, מקום לחובביו ולאוהביו. קמפינג הוא מקום שבו הטבע מסביר את פניו לבני האדם.
בלי מזגן (לא בהכרח! יש מתחמי קמפינג אשר באוהליהם או במבנים הקשיחים שבהם, המיועדים ללינה, יש חימום) ובלי ג'קוזי, קמפינג הוא חלופת-נופש חסכונית מאין כמוה. גם מי מכם שמבקשים רק מקום לינה, יוכלו למצוא קמפינגים שיספקו להם את מבוקשם. גם מתחם קמפינג לא מושקע במיוחד עשוי להציע לכם שירותים בסיסיים, קורת-צל ואף מקלחת. באיכותיים וביותר מושקעים שבניהם, יש מתחמי קמפינג, רובם בבעלות פרטית, המציעים יחידות נופש מאובזרות.
ברמת הגולן, בגלילים ובעמקים, וגם בדרום הארץ מוצעים לכם מתחמי קמפינג שווים לכל כיס. מקומות חניית-לילה למחנות ולטיולים, מוקדים לעריכת מסיבות רווקים/רווקות, מפגשי מחזור, ימי גיבוש וימי כיף, קמפינג הוא המקום הטבעי לכל אלה.
קמפינג הוא לא רק מקום בילוי עממי, לא אחת המוני, אלא מאפיין חברתי. בחודשי הקיץ ניתן לראות, לדוגמה, את הכנרת וסביבותיה, מתמלאת קייטני-קמפינג, אשר פוקדים את חופיה השונים, כאשר ציודם עליהם, שקי שינה, ערכות קפה, כלי נגינה ואפילו אוהלים. ההתארגנות קלה. לא נדרשים תכנונים לוגיסטיים, אין צורך להזמין מקום. מחליטים, מתארגנים צ'יק-צ'ק, עולים על רכב, נוסעים ומגיעים.
הטבע מרגיע ומנחם. שמירה עליו אינה רק שמירה על איכות חיים. השריפה שאירעה וגבתה ארבעים ואחת קורבנות, מוכיחה וממחישה ששמירה עליו היא אינטרס קיומי עליון. כמוה כשמירה על עצם החיים.

תגובה 1:

שרון לוי אמר/ה...

האחריות מוטלת על משתתפי הקמפינג. אם הם לא מסוגלים לצאת לטבע ולא ללכלך או לסכן אותו, אז שלא יעשו קמפינג או טיולי טראקינג עם מפת ישראל ויותירו הרס בכל מקום.