יום שני, 26 בינואר 2009

צימרים לדתיים

בעשור האחרון התפתחה בצעדי ענק תופעה של אירוח דתי או אם לא מדברים רק על אירוח תופעת נופש דתי.
אנו רואים את עיקר ההתפתחות ב צימרים בישובים דתיים, מושב נוב, מושב אבני איתן והיישוב חספין.
תושבים רבים שראו את הפוטנציאל בתיירות דתית ובעיקר באירוח הבינו שאצלם יהיה ל נופש הדתי הכי קל להתארח.
ראשית כל בגלל הכשרות, בצימר לא צריך לדאוג בנוגע לכשרות, בצימר יש מיקרוגל שאותו אפשר להכשיר תוך דקות, ובדרך כלל אין בישול או אפיה. בנוסף לענייני הכשרות, צימרים בישובים דתיים מספקים את שרותי הדת החינויים כגון בית כנסת, מקווה, אופי דתי בשבתות וכדו'.
מושב נוב ידוע בריבוי הצימרים ולפחות ל-14 משפחות יש 2-3 יחידות בממוצע, ועוד מספר משפחות שיש להם יחידה אחת.
לדוגמה- בקתות צדיק כתמר - 2 בקתות עץ לזוגות ולמשפחות, וצימרים בט האירוח - 4 מבנים למשפחות.
צימרים לדתיים בדרך כלל מותאמים למשפחות, כאשר הם מאופיינים בחדר שינה להורים וחדר ילדים, או סלון עם מיטות נפתחות, פינת אוכל היכולה להכיל משפחה, מטבח עם בדרך כלל שני כיורים - בשרי וחלבי, והיום נפוצה בבקתות גם גלריית שינה נוספת. גלריית שינה ניתן לראות ב בקתות צדיק כתמר.
כמו בכל ענף הצימרים גם מושב נוב מתאפיין בשלל רמות ודרגות אירוח, ישנם צימרים מפנקים לזוגות בלבד, ישנם צימרים המותאמים לקבוצות הכוללים חדר אוכל בית כנסת ועוד, וצימרים ברמות מחירים שונים.
בעקבות רמות המחירים מושב נוב מותאם לקהל רחב, כל אחד לפי יכולתו הכלכלית. חשוב לציין שלא רק היכולת הכלכלית משפיע על רמת הצימר, אלא גם מטרת החופשה, לדוגמה - משפחה שבאה למטרת טיול וסיורים בגולן לא בטוח שתרצה להתפנק בצימר יוקרתי, אלא רק מקום נקי ומסודר להניח את הראש לאחר טיול מפרך.
אירוח דתי אינו מוכר רק כ צימרים לדתיים, אלא עוד קודם לכן במלונות הדתיים וכפרי הנופש לציבור הדתי - כינר, לביא, חפץ חיים, ניר עציון, שלוחות, חספין ועוד.
נופש דתי יכול גם לספק לנופש תכנים דתיים הממלאים את חלון הזמן הפנוי במהלך החופשה.
אז קחו לכם פסק זמן והזמינו חופשה!!

אין תגובות: