יום חמישי, 22 באפריל 2010

ימי כיף

הפוגות ומנוחות, פרקי (ופסקי) זמן לעצירה, לרענון, לאגירת כוחות, חיונית להמשך פעילותו של כל גוף – תרתי משמע – ושל כל ארגון. ימי כיף הם מתכון מצוין למילוי מצברים. זה מכבר הכירו מנהלים בחשיבות קיומם של ימי כיף עונתיים לעובדיהם. ימי כיף מנוצלים לפעילות בלתי רשמית משולבת בסדנאות בנושאי עניין שונים, להעשרת המשתתפים ולהעצמתם.

ימי כיף כאלה מתקיימים, לא אחת, במתחמי קמפינג שונים. ההימצאות בחיק הטבע לא רק מוזילה באופן משמעותי את עלויות הבילוי אלא מאפשרת לגוון אותו ולבנות אותו באופן מודולארי, שבו ניתן להוסיף פעילויות שונות "מעכשיו לעכשיו", ללא הכרח בתכנון מוקדם וללא התחייבות להיות כפופים ללוח זמנים קבוע, לתכתיבים ולאילוצים שונים.

ימי כיף לוקחים לעצמם גם זוגות רומנטיים המתפנקים בצימר כפרי עם ספא וג'קוזי, לציון אירוע מסוים או סתם כך, ללא סיבה רשמית, גלויה – ימי כיף לחגיגת אהבה.

בשנים האחרונות התפתחו מתחמים הנערכים לארח קבוצות הבאות לבלות ימי כיף. במקום מוצעים להם תנאים מצוינים לשהייה ממושכת, לרבות אפשרות ליהנות מארוחות שמוכנות ומוגשות במקום, סדנאות, ספורט אתגרי, טיולים עם מדריכים, רכיבה על ג'יפים או על סוסים, כתבי חידה, מסעות בעקבות לוחמים ואפשרות לינה מסודרת – אם באוהלים מקומיים ואם באוהלים שניתן להביאם מהבית.

ימי כיף למילוי מצברים נפשיים וגופניים ולטעינתם באנרגיה חדשה מזרימים דם חדש בפרט ובקבוצה. יש לא מעט מקומות עבודה אשר במהלך ימי כיף, במקום ובזמן שבו מתבטל המדרג ההירארכי הקשוח והרשמי – העובדים הנמנים עם אותו מקום עבודה יכולים להתוודע זה אל זה ולהכיר אנשים לעומק, לגלות בהם ממדים חדשים ומפתיעים ולהאירם באור אחר, חדש ומפתיע.

בשנים האחרונות תופסים ימי כיף מקום של קבע במהלך שנת העבודה של חברות וארגונים רבים. זוגות רומנטיים מנצלים אותם לחיזוק הקשר בינהם ומעניקים אותם זה לזה כמתנה אישית, זוגית, חמה ומיוחדת.

ימי כיף הם התבלין המוסיף טעם לכל מי שיוצא אליהם. יש שיגדירו אותם לא רק כתבלינים אלא כאבות מזון. עד כדי כך חיוניים הם בעיניהם...

אין תגובות: